fbpx

Folkteatern Gävleborg söker verksamhets- och planeringssamordnare

Vi inrättar en ny funktion hos oss. Uppdraget innefattar att samordna arbetet inom verksamhetens olika arbetsenheter tillsammans med föreståndare, producenter och ledningsfunktioner. Ansvara för att leda planeringsarbetet med ett övergripande perspektiv och på detaljnivå för kort och lång sikt, i såväl linjeverksamhet som i produktion. Vidare ansvarar funktionen för uppsamlande förstudiearbeten, implementeringar av styrdokument och det systematiska arbetsmiljöarbetet. I uppdraget ingår även att producera och ansvara för särskilda projekt och uppdrag som inte ligger inom renodlad teaterproduktion, såsom externa samarbetsprojekt och uppdrag, interna utvecklingsprojekt, publika arrangemang och seminarieverksamhet. 

Arbetet sker med enskilda medarbetare och i grupp och ska se till verksamhetens och teaterns uppdrag i helhet och ta hänsyn till verksamhetens och medarbetarnas bästa i processer och beslut.

Vad vi söker efter:
Du är en person som anser det viktigt att arbeta tillsammans med alla inom verksamheten. Du har en fallenhet för att kommunicera och gillar att förklara komplexa uppgifter och strukturer. Utifrån din noggrannhet och övergripande analytiska förmåga så skapar du ett viktigt och säkert sammanhang i en verksamhet som bygger på snabba analyser och verktygslådor i ett omfattande kreativt flöde i vår verksamhet och våra projekt.

Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom scenkonst eller vad vi bedömer som likvärdig. Du behöver även ha god vana och erfarenhet av olika IT-system och digitala verktyg. Du ska vidare kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du behöver även ha erfarenhet av tidigare arbete i liknande roll. Tjänsten ställer krav på att snabbt kunna sätta sig in i nya arbetsuppgifter och förstå ny information. Du har en lyhördhet, god kommunikativ förmåga, ett starkt engagemang och goda förmågor till att driva processer och uppdrag. Du vill och kan möta människor på ett flexibelt och inspirerande sätt. Som person har du lätt för att samarbeta med andra och trivs med att skapa nya kontakter. Du bör utöver detta ha kunskap och erfarenhet inom något av områdena nedan, vi önskar att du har erfarenhet inom minst tre av de uppställda punkterna:

  • Mycket goda ledaregenskaper
  • Mycket stor vana av att leda komplexa kreativa processer
  • Genomgången högskoleutbildning med inriktningen producent eller motsvarande erfarenhet
  • Gedigna kunskaper och dokumenterad kompetens i området produktion inom scenkonstområdet  
  • Mycket goda kunskaper om planeringsarbete inom scenkonstverksamhet
  • Mycket goda kunskaper om arbetstidsavtal som berör produktionsplanering
  • Gedigen kunskap och erfarenhet av projektledning och projektarbete
  • Hög kunskap och erfarenhet av kompetensutveckling för medarbetare

Om tjänsten
Tjänsten är en heltidstjänst med arbetsort Gävle men med arbetsområde i hela Gävleborgs län. Mycket av arbetet sker runtom i länet och vi ser därför att du bor/bosätter dig i närområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Oreglerad arbetstid. Körkort önskvärt.

I anställningen vid Folkteatern Gävleborg ingår att ta del av Folkteaterns hela verksamhet, att delta i utåtriktat publikarbete, mindre arrangemang och seminarier samt att representera Folkteatern vid andra publika och offentliga sammankomster. Övriga anställningsvillkor enligt vid varje tidpunkt mellan Svensk Scenkonst och Fackförbundet Scen & Film gällande kollektivavtal avseende teateranställda vid offentligt finansierade teaterinstitutioner.

För mer information, kontakta: 
Marcus Hellsten, teaterchef: marcus.hellsten@folkteaterngavleborg.se / 070-233 76 72 
Anna Pareto, facklig företrädare: anna.pareto@folkteaterngavleborg.se

Ansökan:
Skicka din ansökan med personligt brev och CV till ansokan@folkteaterngavleborg.se. Ange tjänst du söker i ämnesraden på mailet. Sista ansökningsdag är söndag den 31 juli. Vi hanterar ansökningar löpande.